Zondag 3 november 2024 organiseert de werkgroep ZNK Bloemschikken in samenwerking met Groei & Bloei afdeling Helmond het ZNK Bloemschikken. Het kampioenschap vindt plaats op Vakcollege Helmond, Keizerin Marialaan 4, Helmond.

De kosten zijn:
€20,- voor deelnemers die lid zijn van Groei & Bloei en afkomstig uit het Rayon Oost-Midden Brabant (dus ook voor leden van G&B Eindhoven-de Kempen).
€22,50 voor deelnemers die lid zijn van Groei & Bloei
€30,- voor overige deelnemers

Voor dit bedrag ontvang je de materialen voor het verrassingsarrangement, koffie/thee en iets lekkers bij aankomst. Tijdens het wachten op de uitslag zijn er doorgaans bloemgerelateerde activiteiten.

Uiterlijk datum van inschrijving is 20 oktober 2024. Indien je na deze datum aanmeldt, kom je op de wachtlijst.

Deelnemers kunnen zich inschrijven voor één van onderstaande categorieën

* Introductie: voor deelnemers die nog niet eerder hebben meegedaan aan het ZNK Bloemschikken. De deelnemers volgen een workshop en maken een verrassingsarrangement. De jury zal het werk voorzien van tips en tops. Het beleven van dag staat centraal zonder de druk van een wedstrijd.

* Amateurs:
Deze categorie is onderverdeeld in een A-klasse en Ere-klasse. Deelnemers aan de A-klasse hebben al vaker meegedaan met wedstrijden. De volgende deelnemers kunnen zich inschrijven voor de Ere-klasse:
+ Ik behoor tot de hoogste 10 van de A klasse tijdens het vorige ZNK Bloemschikken of een ander regiokampioenschap bloemschikken van Groei & Bloei.
+ Ik heb tijdens eerdere ZNK Bloemschikken wedstrijden deelgenomen in Ere-klasse en heb niet behoort tot de laatste 10.

De amateurs maken een arrangement naar thema èn een verrassingsarrangement. Materialen voor het verrassingsarrangement worden ter beschikking gesteld door het ZNK Bloemschikken. Iedereen krijgt hetzelfde en moet ter plekke een stuk bedenken en maken. De materialen voor het thema-arrangement verzorgt de deelnemer zelf en het arrangement wordt op de wedstrijddag gemaakt, maar je mag al veel voorbereiden thuis.